Living the dream!

11 maart 2019 - Molemole, Zuid-Afrika

De eerste week zit er al weer op, een mega drukke week. Maar wat een geweldige ervaringen heb ik al opgedaan! De eerste dagen moest ik heel erg wennen. In een enkele nacht ben je in een totaal andere wereld.

Heb in de eerste week al vijf safari’s gedaan. Tijdens de safari’s verzamelen we data over de dieren die er leven, hoeveelheden en waar ze voorkomen om zo meer kennis te verkrijgen over hun aantallen en voorkomen. Deze gegevens worden opgestuurd naar andere organisaties die alle data in beeld brengen. Daarnaast zijn er verschillende stagiaires die aanvullend onderzoek doen met de verzamelde data.

De eerste safari was het allerleukste. Toen we op de terugweg van de safari waren stond er namelijk een jachtluipaard midden op de weg. Het liep vervolgens het terrein van Dumela logde op, het terrein waar we allemaal wonen. Dus hebben we daarna nog over ons eigen terrein gereden op zoek naar de jachtluipaard. de rest van de avond mochten we niet meer alleen buiten de logde komen om bijvoorbeeld te roken omdat er een jachtluipaard rondliep.

Ook zijn we naar balule gegaan, dit is een groot natuurgebied waar we ook hebben overnacht. Midden in de middle of nowhere ligt daar een kleine logde met enkele houten hutjes en enkele tenten waar we dan overnachten. We hebben die middag een safari gedaan, in de nacht en ook weer in de ochtend op de terugweg naar de logde. Naast heel veel giraffe en impala’s hebben we toen niet heel veel gezien. Ohja en tijdens de nachtdrive waren we verdwaald, dus dat was wel even spannend.

Verder hebben we een de vogels die in de omgeving voorkomen in kaart gebracht. Met deze gegevens worden de verspreidingskaarten van vogels die je in vogelgidsen kunt terugvinden geüpdatet. We kwamen een dood carcas van een impala tegen. Mogelijk gedood door de jachtluipaard die eerder die week op het terrein rondliep. Maar waarschijnlijk was de dode impala iets te oud.

Buiten deze safari’s wordt er ook werk verricht voor de lokale bevolking. Bijvoorbeeld helpen met het schoonmaken van de verblijven in het reptielcentrum in de buurt. Ze vangen reptielen op en rehabiliteert waar mogelijk zodat deze weer terug de natuur in kunnen.
Verder hadden we aan het eind van de week problemen met de elektriciteit. Een uil was op de elektriciteit paal gaan zitten en geëlektrocuteerd  . Hierdoor hebben we on and off elektriciteit gehad het gehele weekend.

Drukke maar dus ook een hele leuke week!

1. Peter:
    11 maart 2019
    Leuk om je verhaal te lezen . Ben in Kenia geweest en heb wel een mooi beeld voor ogen bij je verhalen Je zult deze stage je hele leven niet meer vergeten dus geniet er volop van.
  2. May:
    11 maart 2019
    Geweldig renee.super mooi allemaal en natuurlijk overweldigend.geniet er maar van.tijd vliegt!! Dikke kus.
  3. Fransen riek:
    11 maart 2019
    Mooi verhaal geniet van je avontuur
  4. Will janssen:
    Hoi Renée,
    Mooi zoals je beschrijft wat jullie doen. Is een prachtige ervaring maar ook hard werken denk ik.
    Groetjes papa
  5. Fenne Janssen:
    11 maart 2019
    Leuk om hier je verhalen te lezen en foto's te bekijken Renee!!
    Nu in deze korte tijd al zoveel leuke ervaringen opgedaan, wie weet wat er nog allemaal te wachten staat!
    Fijn dat je al goed aan het wennen bent in de totaal andere (maar mooie) wereld.
    Waren jullie niet gespannen toen het jachtluipaard op jullie terrein rond liep?
    Geniet ervan, we bellen snel weer!
  6. Fenne Janssen:
    11 maart 2019
    Ook leuk om te lezen dat jullie de lokale bevolking helpen!
    Ze kunnen jullie hulp vast goed gebruiken!
    Goed bezig.
  7. Fenne Janssen:
    11 maart 2019
    Ook leuk om te lezen dat jullie de lokale bevolking helpen!
    Ze kunnen jullie hulp vast goed gebruiken.
    Goed bezig!
  8. Bregje Schippers:
    12 maart 2019
    Wat leuk om je verhaal te lezen. Al zoveel belevenissen in een week! Dat belooft een fantastische stage te worden. Geniet ervan!
  9. Riet:
    Hoi Renée
    Wat maak jij veel mee in an korte tijd.
    Geweldig.
    Heel leuk om je te volgen.
  10. Bob:
    Heel erg gaaf! Wel sneu voor de uil :P
  11. Mieke en Jan:
    12 maart 2019
    Wat een wereld van verschil! en spannend wat jij allemaal meemaakt.Mooie foto's.Geniet ervan.
  12. Renee:
    12 maart 2019
    Bedankt voor alle leuke reacties :D
  13. Peter en Hennie Janssen:
    15 maart 2019
    Hoi Renee,

Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft daar!
    Mooie foto's. We blijven je volgen!
    Geniet er maar van!

Groetjes Peter Hennie, Tom en Faye, Suzan en Ruud, Anouk en Dick.
  14. José Hellegers:
    17 maart 2019
    Wat fijn om je zo te volgen.
    Geniet ervan.
  15. Truus:
    17 maart 2019
    Hoi Renee, vanmorgen van May deze link gekregen, zo leuk om je te volgen en te lezen wat je allemaal mee maakt.geweldig avontuur, geniet er van!
  16. Jacqueline.:
    29 maart 2019
    Ha die Renée,

Ik hoor dat je ook nog andere taken hebt dan alleen de research.
    Lijkt me leuk die afwisseling.
    De plaatselijke bevolking ontmoeten lijkt me ook bijzonder zeg. Hoe communiceren jullie dan want ik denk niet dat de lokale bevolking Engels spreekt...hi.
    Met handen en voeten kom je natuurlijk ook een heel eind...hi.

Ik hoop dat je daar geniet en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
  17. Renee:
    31 maart 2019
    Bedankt voor alle leuke reacties. De lokale bevolking spreekt eigenlijk best goed engels. Het is een van de talen hier in zuid Afrika. Het Afrikaans is ook heel erg grappig, lijkt op Nederlands.
  18. Femke:
    18 april 2019
    Superinteressant om te lezen wat je daar allemaal doet. Goede titel ook, want vanuit Nederland klinken al die jachtluipaarden en impala's een beetje surrealistisch. Ongelofelijk dat die daar gewoon in het wild rondlopen.